תפריט סגור

עדכון עובד על תאריך חזרתו לעבודה אל המוסד לביטוח לאומי

עובד שיצא לחופשה ללא תשלום (חל"ת) או פוטר בעקבות משבר הקורונה, וחזר לעבודה, צריך לעדכן את הביטוח הלאומי על מועד החזרה לעבודה. הדבר נעשה כדי להפסיק את תשלום דמי האבטלה והתחלה של קבלת שכר העבודה.

הנה כל מה שצריך לדעת.

עדכון הביטוח הלאומי על תאריך חזרה לעבודה

עקב התפשטות נגיף הקורונה, עובדים רבים יצאו לחופשה ללא תשלום (חל"ת) או אף פוטרו בשל סגירת בתי העסק ומקומות העבודה. כדי לסייע להם, אותם עובדים זכאים לקבל דמי אבטלה בשל יציאה לחופשה ללא תשלום או בגלל פיטורים.

בתקופה זו, הביטוח הלאומי משלם את דמי האבטלה לאותם עובדים מובטלים או כאלו שפשוט נמצאים בחל"ת עד לחזרה לעבודה. אולם, כאשר העובד חוזר לעבודה, עליו להודיע ולעדכן את המוסד לביטוח לאומי על תאריך החזרה לעבודה.

עדכון זה נועד כדי להפסיק את תשלום דמי האבטלה על ידי המוסד לביטוח לאומי אל העובד / המובטל, משום שהוא מתחיל לקבל שכר עבודה. יצויין כי אי דיווח או פעולה בחוסר תום לב כדי להרוויח מ-2 המקורות אינה חוקית ואף עשויה לגרור אחריה עונשין לפי החוק.

אוכלוסיית יעד – מי חייב?

כל עובד היצא לחופשה ללא תשלום או פוטר, עקב התפשטות נגיף הקורונה, צריך לעדכן על מועד החזרה לעבודה.

מימוש החובה – איך עושים זאת?

ניתן לעדכן את הביטוח הלאומי על החזרה לעבודה על ידי דיווח בעמוד ייעודי באתר של המוסד לביטוח לאומי.

אין צורך להוסיף מסמכים או מידע נוסף, רק לציין את מספר הזהות ותאריך ההנפקה ואז את תאריך החזרה. דמי אבטלה כאמור ישולמו עד לתאריך זה כולל.

ניתן גם להיכנס לאזור האישי של המוסד ולדווח על החזרה לעבודה.

חקיקה ופסיקה

  • חוק הביטוח הלאומי [נוסח משולב], תשנ"ה-1995

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? אפשר לתרום לנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרום עכשיו דרך פייפאל.


הירשמו לקבלת עדכונים ומידע לדואר אלקטרוני

טופס משוב אנונימי לשיפור התוכן

האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור? (נא לא לשאול שאלות)


קבוצת פייסבוק בנושא ביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף. שאלו שאלות והשתתפו בשיחות ודיונים. הצטרפו עכשיו בקישור זה.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *