הגשת תלונה אל המועצה הישראלית לצרכנות בנושאי צרכנות

צרכן שנפגע מבית עסק יכול לפעול בכמה דרכים ואחת מהן היא הגשת תלונה אל המועצה הישראלית לצרכנות בנושאים הקשורים לצרכנות. הגוף יכול לסייע לאותו צרכן בטיפול התלונה ולרבות ליווי משפטי ונקיטת הליכים משפטיים.

כל מה שחשוב לדעת על הנושא.

מהי המועצה הישראלית לצרכנות?

המועצה הישראלית לצרכנות היא חברה ממשלתית ללא כוונת רווח שהפכה לארגון יציג בשנת 2008 בעת חקיקת חוק המועצה הישראלית לצרכנות. הגוף נועד לספק שירותים וסיוע לצרכנים שלא למטרת רווח, קידום חינוך והסברה, תיקונים לחוק הגנת הצרכן, ייצוג צרכנים בבתי המשפט, נקיטת הליכים משפטיים ולגבות תביעה יצוגית ועוד.

ככתוב, החברה היא ממשלתית ופועלת באופן עצמאי, ללא תלות לטובת הגנת הצרכן בישראל. מדובר על גוף נוסף לגוף האחר שהינו הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.

תלונה צרכנית למועצה

המועצה הישראלית לצרכנות יכולה לטפל בתלונות הקשורות לצרכנים בישראל, בהתאם להוראות חוק הגנת הצרכן. כמו למשל: הטעיית צרכן, ביטול עסקה, ניצול מצוקה, השפעה בלתי הוגנת ועוד.

במידה והצרכן התקשר בעסקה עם בית עסק, והוא הפר את ההוראות של החוק הזה, או חוקים אחרים השייכים לעולם הצרכנות, הוא צפוי לעונשין ולרבות קנסות ועיצומים כספיים.

צרכן שנפגע, יכול לפנות אל הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן או אל המועצה הישראלית לצרכנות בפניה שהיא תלונה על עוסק, כדי לסייע לו בנושא.

מי זכאי?

כל צרכן בישראל אשר זכויותיו נפגעו לפי חוק הגנת הצרכן או לפי חוקי צרכנות אחרים שאין לה רשות מפקחת אחרת, רשאי להגיש תלונה אל הרשות כדי לטפל בפניה.

איך להגיש תלונה אל המועצה הישראלית לצרכנות?

צרכן שנפגע ומעוניין להגיש תלונה אל המועצה בקלות יחסית על ידי הגשת טופס פניה באינטרנט. כאשר הצרכן מוסר את הפרטים, עליו לספק את המידע הבא:

  • פרטים אישיים – שם מלא, כתובת מגורים, מספר טלפון, דואר אלקטרוני ומידע נוסף.
  • תוכן התלונה – התלונה עצמה כולל השתלשלות האירועים, זמנים ומועדים, תכתובות ועוד.
  • פרטי בית העסק – מספר העוסק או החברה, שם העסק, פרטי העסקה, תאריך ביצוע, איך היא נעשתה ועוד.
  • מסמכים נלווים – כל המסמכים הרלוונטיים הנוספים שניתן לצרף לתלונה. כמו למשל: הסכם התקשורת, חשבונית / קבלה, מדיה (תמונות או סרטונים), תכתובות עם בית העסק וכל מסמך רלוונטי אחר.

כדאי לכתוב את התלונה בצורה תקינה, עם לשון תקינה וללא פגיעה בשם של בית העסק.

את התלונה ניתן להגיש באופן הבא:

  • טופס באתר האינטרנטבקישור זה.
  • אימייל להוספת מסמכים נוספים – doc@consumers.org.il.
  • פקס להוספת מסמכים נוספים – 03-6241035.

בירור מצב תלונה

לאחר הגשת התלונה את המועצה, מקבלים את מספר התלונה ואיתה ניתן לברר את מצב התלונה הקיימת. באופן הבא:

  • אימייל – statuscheck@consumers.org.il.
  • מוקד טלפוני – 1-700-72-52-52. בימים ראשון-חמישי בין השעות 10:30-12:30.

מה עוד חשוב לדעת?

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו g.page/protocolil