החזר מסי יבוא אישי – תנאי זכאות והליך הגשת הבקשה

אדם אשר ייבא מוצרים או סחורות במסגרת יבוא אישי, ושילם עליהם מיסים בסכום עודף על הסכום שהיה צריך לשלם, רשאי להגיש בקשה לקבלת החזר מסי יבוא אישי. ההחזר ניתן במקרים בהם המס שולם יותר ממה שהיה צריך.

מטרת הכתבה לספק הסבר בנושא.

מהו החזר מסי יבוא אישי?

החזר מסי יבוא אישי הוא הליך שבו אדם זכאי לקבל בחזרה מסי יבוא אישי שהוא שילם עבור רכישת סחורה או שירותים במסגרת יבוא אישי לארץ. הסיבה להחזר המסים היא כאשר אותו אדם שילם מסי יבוא אישי (מע"מ, מכס או מס קניה) בסכום עודף מהסכום שהיה צריך לשלם.

מסי יבוא אישי מחושבים לפי מחיר המוצר וכן מחירי עלויות נוספות כמו משלוח וביטוח. כמו כן, לפי כמות המוצרים, כדי לדעת האם היבוא נחשב אישי או מסחרי. ישנם מחירים בהם ניתן פטור מלא ממסים, ישנם מחירים בהם הפטור ניתן על חלק מהמסים ויש מחירים בהם אין פטור כלל ממסים. בנוסף, יש מוצרים שחלים עליהם מסים ללא קשר למחירם.

למעשה, אם אדם שילם מסים על יבוא אישי בסכום גבוה יותר ממה שהיה אמור לשלם, מגיע לו החזר מס. דוגמאות לכך הם: כאשר החישוב אינו נכון, כאשר יש הטבות במס על מוצרים מסויימים שלא ניתנו, כאשר המוצרים הוחזרו לספק ועוד.

אוכלוסיית יעד – מי זכאי?

כל אדם בישראל אשר ייבא מוצרים במסגרת יבוא אישי, ועומד במקרים בהם הוא שילם מס מעבר לסכום הדרוש.

מימוש הזכאות

על מנת לקבל החזר מסי יבוא אישי, יש למלא טופס החזר ולצרף מסמכים נלווים. לצורך כך יש לפעול כך:

1. מילוי טופס החזר מס

יש למלא טופס החזר מסי יבוא אישי בקישור זה. בטופס יש למלא את כל הסעיפים הרלוונטיים לגבי האדם המייבא והמוצרים המיובאים.

מי שייבא מוצרים דרך חברת בלדרות ושילם אותם, צריך לפנות אל יחידת תביעות, פקדונות וגרעונות, בבית מכס נמל תעופה בן גוריון, בטלפון: 074-7611789/790 או בדואר אלקטרוני: tpntbg@taxes.gov.il.

מי שאינו בעל תעודת זהות ישראלית וייבא מוצרים דרך הדואר, יכול להגיש בקשה במייל זה: dhe@taxes.gov.il.

2. צירוף מסמכים נלווים

יש לצרף את כל המסמכים הנלווים והמאמתים בנוגע לקבלת החזר המס. לרבות:

  • קבלה על תשלום מסים.
  • אישור על החזרת מוצרים לספקים (כולל התכתבות עם הספקים, ככל שרלוונטי).
  • אישור על זיכוי שניתן דרך הספקים או אישור על החלפת המוצרים שהוחזרו לספקים.
  • צילום צ'ק או אישור ניהול חשבון בנק.

עבור תביעות של מעל 200$, יש לצרף גם טופס בקשה לבדיקת מכס דרך פקיד הדואר ,שניתן להשיגו באופן הבא:

  • יש למלא טופס בקשה לבדיקת מכס בגין יצוא חבילה לחו"ל (קישור זה).
  • טופס זה יש להחתים את פקיד הדואר של הסניף בו יוצאו הסחורות (הטובין).
  • ניתן לגשת אל אחד מסניפי הדואר הבאים להלן, וכתובתם נמצאים פה:
    • ירושלים – סניף שטנר
    • ת"א – סניף מקווה ישראל
    • חיפה – סניף שקמונה
    • ב"ש – הסניף המרכזי
    • אילת – סניף מרכזי
    • קריית שמונה – סניף מרכזי
    • אשדוד – סניף מרכזי
    • נתניה – סניף מרכזי
    • טבריה – סניף מרכזי
    • ראשון לציון – רח' אליהו איתן 20

הרחבות נוספות

להלן מידע מורחב בנושא.

החזר מע"מ באילת

במקרה בו האדם מבקש החזר מע"מ ששילם והינו תושב אילת, ניתן להגיש בקשה להחזר מע"מ על פני טופס 985 (קישור). כמו כן, יש לצרף את המסמכים הבאים אל הבקשה:

  • צילום תעודת זהות או תעודת תושב אילת בתוקף.
  • צילום צ'ק או אישור ניהול חשבון בנק.
  • הצהרת היבוא של הטובין (הסחורות) או המספר שלהם.
  • טופס בקשה ממוחשב ומלא בפרטים הנדרשים.
  • אישור מורשי חתימה או מייצג.

מידע נוסף

  • ניתן גם להגיש בקשת ערעור על גובה מסי יבוא אישי עוד בטרם תשלומם, בהליך דומה.
  • לאחר הגשת הבקשה, נשלחת הודעה למבקש באמצעות הדואר האלקטרוני. תשובה סופית נשלחת בתוך 30 ימים ממועד קבלת כל המסמכים הנדרשים.

חקיקה ופסיקה

  • צו ייבוא אישי, התשע"ט-2019

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים.
אפשר לתרום עכשיו עם PayPal


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil