פייפל (PayPal) לצרכנים – האם כדאי ואיך זה עובד?

מי שמבצע קניות באינטרנט או עסקאות אחרות, יכול לעשות זאת בכמה אמצעי תשלום שונים, אחד מאמצעי התשלום הוא פייפל (PayPal). השירות מספק הגנה מלאה לרוכש באינטרנט ועסקים רבים יותר ויותר משתמשים עם השירות כדי לאפשר ללקוחות לרכוש אצלן.

פייפל מפעילה מעל 200 מיליון חשבונות רשומים ברחבי העולם. מדובר על מערכת חזקה מאוד ומאובטחת למדי כך שכל אחד יכול להתנהל בחופשיות. הכתבה הזו מיועדת לצרכנים ולא לעסקים (בהמשך תהיה גם כתבה ייחודית לעסקים).

חשוב: הצרכנים לא משלמים כלל עמלות. פירוט בהמשך.

מה זה פייפל (PayPal)?

פייפל היא חברה בינלאומית המספקת שירותי תשלום ממגוונים הן לצרכנים ולהן לעסקים. באמצעות פייפל ניתן לשלם עבור רכישת מוצרים באינטרנט, באתרי אינטרנט של עסקים רבים בארץ ובחו"ל ובין היתר אתר מסחר אלקטרוני כמו אלי אקספרס, איביי ועוד. כמו כן, ניתן לקבל גם תשלומים בפייפל.

פייפל היא לא רק אמצעי תשלום באתרים שונים, אלא גם היא ארנק דיגיטלי / וירטואלי שבה אפשר לנהל חשבון בו מנוהלים כספים שלכם בכמה מטבעות במקביל. בכל רגע, ניתן לראות כמה כסף יש בחשבון הפייפל שלכם סך הכל ולפי מטבעות שונים – מה שיכול לחסוך לכם את עלות ההמרה למט"ח.

כדי שיהיה ניתן לשלם באמצעות פייפל או לקבל כסף דרכו, יש לפתוח חשבון ללא תשלום כלל, להזין את אמצעי התשלום ואז אפשר להתחיל להשתמש בחשבון. פייפל הוא אתר מאובטח וזו חברה שאפשר לסמוך עליה ולספק לה אמצעי תשלום (כמו אשראי וכדומה).

היתרונות הגדולים של שימוש באמצעות פייפל הוא שבאמצעות החשבון ניתן להשתמש בכרטיס האשראי שלכם בכל מקום לצורך רכישת מוצרים או שירותים וזאת ללא הצורך לחשוף את פרטי האשראי. כמו כן, בעת רכישה – לא צריך להזין יותר את פרטי האשראי לאחר שהם הוספתם אותם והם שמורים במערכת של פייפל. PayPal מאבטחת את המידע כך שלא צריך לחשוש מלרכוש אצל ספק שאינכם מכירים אותו.

איך לפתוח חשבון פייפל (PayPal)?

פתיחת חשבון פייפל היא קצרה למדי וכמובן היא ללא תשלום. כדי לפתוח חשבון בחינם, יש להיכנס לאתר האינטרנט שלהם בקישור זה ואז יש ללחוץ על "הרשמה" או "התחילו עכשיו" מתחת למילה חשבון אישי. [ניתן לפתוח חשבון גם באמצעות האתר לנייד או האפליקציה, אך לצורך הנוחות אנו נציג מידע באמצעות מחשב רגיל – ככלל, הפעולות זהות הן במחשב רגיל והן במכשיר נייד, ורק העיצוב שונה].

בעת ההרשמה, יש למלא את הפרטים האישיים שלכם (שם פרטי, שם משפחה, אימייל וסיסמא) ואז יש ללחוץ על "הבא". בשלב הבא, תתבקשו להשלים את הפרטים האישיים שלכם לצורך יצירת החשבון כמו תאריך לידה, אזרחות, מספר תעודת זהות / דרכון / רישיון נהיגה, כתובת ומספר טלפון. לאחר מכן לחצו על כפתור להמשך התהליך.

למרות שמדובר על מידע רגיש, חשוב למלא אותם בצורה נכונה, אחרת, יהיו לכם קשיים ובעיות בעת ביצוע עסקאות או קבלת תשלום. למפקפקים: מדובר על חברה רצינית למדי (ציבורית מונפקת בבורסה – אם זה עוזר לכם).

זה הכל. חשוב מאוד: בעת הביצוע ההרשמה, גשו אל כתובת האימייל שלכם ואשרו את החשבון שלכם, עד אז לא תוכלו לבצע פעולות מסויימות באתר.

טיפ: אפשר להוריד גם אפליקציה למכשירי אנדרואיד שלכם או למכשירי אייפון.

הוספת אמצעי תשלום לחשבון פייפל

לאחר השלמת ההרשמה ואימות האימיל, אתם תועברו לעמוד הראשי של החשבון האישי שלכם. כדי שתוכלו לקנות מוצרים באמצעות פייפל, אתם צריכים להגדיר כרטיס אשראי או בנק לחיוב. תחשבו שפייפל זה הארנק שלכם, אם אין לו כסף או כרטיס אשראי – הוא לא יכול לשלם.

כדי להוסיף כרטיס אשראי או בנק, לחצו בתפריט על המילה "ארנק".

כמו שניתן לראות, ניתן להוסיף הן חשבון בנק והן כרטיס אשראי. להלן הסיכות לכך:

  • חשבון בנק – מיועד בדרך כלל לצורך תקבולים ומשיכת כספים מהחשבון פייפלץ
  • כרטיס אשראי – מיועד לצורך תשלומים עבור רכישות באינטרנט. פייפל יכולה לקבל רק כרטיסים בינלאומיים (ויזה, מסטר קארד, אמריקן אקספרס).

הוספתם את כרטיס האשראי שלכם? מעולה! כעת ניתן לבצע רכישות של מוצרים באינטרנט.

עמלות פייפל – כמה זה עולה?

פתיחת חשבון פייפל היא ללא תשלום כלל. כמו גם, ביצוע עסקאות רכישה ותשלום עבור מוצרים או שירותים בשקלים באמצעות פייפל היא ללא תשלום נוסף. עם זאת, ייתכן ויחולו עמלות עבור המרת מטבע בקניות בינלאומיות.

משיכת כספים לחשבון בנק בשקלים בעמלה של 8 ₪ לסכום הנמוך מ-1000 ₪ וייתכן כי תחול עמלת המרת מטבע. משיכה לאשראי עולה 22 ₪.

על חשבון עסקי כן יחולו עמלות, אך הכתבה הזו מיועדת לצרכנים ולכן זה לא רלוונטי לפה.

איפה אפשר לקנות על ידי פייפל (PayPal)?

זו שאלה מצויינת. אפשר לבצע רכישת מוצרים או שירותים במגוון ספקים ברחבי העולם. בין הספקים בישראל שמציעים תשלום בפייפל הם: מגה אונליין, GROO (גרופון), מקדונלדס, טיב טעם, גולף & קו, אייבורי, דקה 90, אל על, מחסני חשמל, גולן טלקום, קאסטרו, צומת ספרים, אגד, רנואר, קפה ג'ו, שלמה סיקסט ועוד. כמובן, גם אתרי מסחר בינלאומיים מציעים אפשרות זו כמו איביי, וספקים באתר אלי אקסרפס.

איך קונים ומשלמים עם פייפל?

האמת זה פשוט מאוד. ראשית כל עליכם לגלוש לאתר אינטרנט שמאפשר זאת, לדוגמה: איביי, בחרו את המוצר הרצוי לכם, הוסיפו אותו לעגלה והמשיכו לתשלום, בחלק שם תשלום עבור העסקה, תוכלו לבחור האם ברצונכם לשלם באמצעות כרטיס אשראי, חשבון פייפל, או אמצעי תשלום אחר.

בעת לחיצה על פייפל, ייפתח חלון חדש ובו תתבקשו להיכנס לחשבון הפייפל שלכם עם האימייל והסיסמא. לאחר אישור וכניסה לחשבון, יוצג לכם סכום העסקה, תוכלו לבחור באיזה אמצעי תשלום יש לשלם (אם יש כמה כרטיסי אשראי לדוגמה) ואז תוכלו ללחוץ על בצע תשלום.

לאחר מכן, אתם אמורים לעבור חזרה אל האתר, בדוגמה זו איביי, שיציג לכם הודעה אם התשלום בוצע בהצלחה.

הגנת הקונה – פייפל (PayPal)

כאשר רוכשים מוצרים או שירותים באינטרנט באמצעות פייפל, הצרכן נהנה מכיסוי של הגנת הקונה של פייפל, במידה ויש בעיה. כך שאם לדוגמה פריט מסוים לא הגיע או שהוא שונה משמעותית מהתיאור, תוכלו לקבל זיכוי מלא. הגנת הקונה נכנסת לתוקף בתנאים הבאים:

  • רכשתם ושילמתם באמצעות פייפל.
  • הודעתם למוכר שקיימת בעיה עם העסקה על ידי פתיחת מחלוקת מתוך 180 יום מביצוע התשלום.
  • הסלמתם את המחלוקת לתביעה תוך 20 יום מפתיחת המחלוקת.
  • שמרתם על חשבון פייפל תקין ופעיל.

במקרה ותנאי הגנת הקונה נכנסים לתוקף – תוכלו לקבל החזר על כל הסכום – כולל עלויות דמי משלוח ומחיר המוצר המקורי. עם זאת, יש תחומים בהם הגנת הקונה לא חלה, כמו עסקאות כלי רכב, עסקים ותעשיה וכן נדל"ן. הגנת הקונה לא חלה אם הרוכש התחרט על העסקה.

אגב… אם אתם קונים באתרים גדולים כמו אלי אקספרס – אתם מקבלים 2 הגנות יחד, גם של עלי אקספרס וגם של פייפל.

איך לפתוח מחלוקת בפייפל?

קונה שלא קיבל מוצר או שהמוצר לא כפי שתואר בעת הליך הרכישה, רשאי לפתוח מחלוקת בפייפל וזאת עד ל-180 יום מאז שבוצע התשלום.

כדי לפתוח מחלוקת יש לפעול כך:

  • מעבר אל מרכז יישוב מחלוקות.
  • לחיצה על דיווח על בעיה.
  • בחירת העסקה איתה יש בעיה.
  • בחירת הבעיה עצמה כמו שהמוצר לא התקבל או שהוא התקבל אך לא כפי שתואר.
  • המשך ביצוע הנחיות.

לאחר מכן, המוכר והקונה צריכים להגיע להחלטה כלשהי. אם המחלוקת ייושבה בין הצדדים, ניתן לסגור אותה על ידי כניסה למרכז ישוב מחלוקת. לא ניתן לפתוח מחלוקת לאחר שנסגרה.

אם המוכר לא עונה למחלוקת או שאין משא ומתן בין הקונה לבין המוכר, ניתן ליישב את הסכסוך באמצעות הסלמה תוך 20 יום מאז פתיחת המחלוקת. במקרה כזה, פייפל תתערב ותקבע מה יהיה – לא ניתן לערער על החלטת פייפל, אלא אם נפלה טעות ולרשות הקונה יש 10 ימים לערער במקרה של טעות.

בקשת תשלום

ניתן לבקש תשלום על מוצרים או שירותים שלכם (גם אם החשבון שלכם הוגדר אישי), ניתן לעשות באמצעות שליחת בקשה לתשלום באמצעות השיטה הרגילה , באימייל, או באמצעות קישור ייחודי שנקרא PayPal.Me. על קבלת תשלום חלה עמלה של 3.4% + 1.2 ₪ לעסקה.

שליחת תשלום

ניתן לשלוח תשלום על מוצרים או שירותים שאתם רוכשים. המוכר ישלח לקונה בקשת תשלום בשיטה רגילה לדואר האלקטרוני של הקונה, בלחיצה על הקישור, הקונה רשאי לשלם באמצעות חשבון פייפל או כרטיס אשראי ללא חשבון פייפל.

במידה ומדובר על שירות PayPal.Me, יש להיכנס לקישור ואז לכתוב את הסכום המבוקש לתשלום עבור השירות או המוצר.

קבלת החזר כספי / זיכוי

אם שלחתם תשלום והוא נמצא במצב המתנה, כך שמקבל התשלום טרם קיבל אותו, אפשר להגיש בקשה לביטול באמצעות דף הפעילות בתפריט שבחשבון שלכם. אם הקתבול לא יידרש על ידי המקבל תוך 30 יום הוא יחזור אל משלם התשלום.

אם קיבלתם מוצר לא תקין או לא קיבלתם כלל מוצר, ניתן לפתוח מחלוקת ככתוב מקודם. אם התחרטתם ואינם מעוניינים במוצר, והתשלום הוא לא במצב "המתנה", יש ליצור קשר עם המוכר ולנסות להגיע איתו להסכם.

פייפל מחזירה כסף תוך 5 ימי עסקים בד"כ לאותו אמצעי תשלום שממנו העסקה מומנה:

  • כרטיס אשראי – יקבל זיכוי בכרטיס אשראי.
  • מקור כספי אחר – יקבל זיכוי ליתרת חשבון פייפל.
  • שילוב של מקורות תשלום – חלק יחסי של התקבול יועבר לאשראי וחלק יחסי לחשבון פייפל, לפי אותם שיעור התשלום.

למרות זאת, ייתכן שתראו את הכסף תוך 30 יום, בהתאם למנפיק כרטיס האשראי. ניתן ליצור קשר עם החברה לבדיקה

משיכת כספים מחשבון פייפל

ניתן למשוך כספים שנמצאים בחשבון הפייפל שלכם לחשבון הבנק או לכרטיס האשראי. התשלום יתקבל תוך 4 עד 8 ימי עסקים.

  • חשבון בנק – הסכום הנמוך ביותר האפשרי הוא 40 ₪, ניתן למשוך רק במטבע שקלים חדשים, במטבעות אחרים פייפל תבצע המרת מטבע ותחול עמלה בסך 2.5% (ניתן לנהל מטבע ראשי בחשבון). בחשבון תוצג הפקדה מסיטיבנק ולא פייפל.
  • כרטיס אשראי – ניתן למשוך לכרטיס ויזה בלבד ותחול עמלה של 22 ₪. לא ניתן למשוך לכרטיס נטען של ויזה.

שירות לקוחות פייפל ישראל

במקרה של בעיה אחרת, גישה בלתי מורשית לחשבון, או בעיות אחרות, ניתן לפנות לשירות הלקוחות או התמיכה של פייפל ישראל בכמה דרכים:

מוקד שירות הלקוחות של PayPal בטלפון: 1809-477-777. המוקד פעיל בימים א' עד ה' בין השעות 09:00 עד 17:30. בחגים, שעות הפעילות עשויות להיות אחרות.

מוקד תמיכה באמצעות אימייל: בקישור זה.

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו g.page/protocolil