חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

מקרים בהם אין זכות ביטול עסקה צרכנית – מוצרים ושירותים שלא ניתן לבטל

לצרכנים יש זכות לבטל עסקה צרכנית ולקבל כסף בחזרה, אך יש מקרים וגם מוצרים ושירותים שלא ניתן לבטל ולהחזיר לעוסק כדי לבטל הסכם. המקרים חלים במקרים מסויימים בלבד בהתאם לתקנות בעניין.

מטרת הכתבה להסביר את הזכות.

עסקה צרכנית שלא ניתן לבטל

החוק ותקנות הגנת הצרכן מאפשרות לכל צרכן לבטל עסקה צרכנית מכל סיבה שהיא וזאת בנוסף לחוק המאפשר ביטול עסקה במקרים נוספים כמו ניצול מצוקה, טעות או הטעייה ועוד.

הצרכן יכול להחזיר את המוצרים והשירותים בהתקיים מספר תנאים כמו אי שימוש במוצר ואם הם לא נפגמו. כמו כן נקבע למוצרים תקופה מירבית במהלכה לצרכן יש את זכות הביטול והחזר המוצרים.

יחד עם זאת, ישנם מקרים וגם מוצרים ושירותים שבהם אין זכות ביטול לצרכן והוא אינו יכול להחזיר אותם לעוסק כדי לקבל את הכסף.

מקרים בהם אין זכות ביטול

זכות ביטול עסקה צרכנית המוענקת לצרכן לא ניתנת במוצרים ובשירותים הבאים:

  1. מוצר או שירות שהערך הכספי שלו 50 ₪ ומטה.
  2. ריהוט שהורכב בבית הצרכן.
  3. מוצר שיוצר במיוחד עבור הצרכן לפי מידות או דרישות מיחדות.
  4. מוצר שלא ניתן להחזיר על פי דין.
  5. מוצרי מזון.
  6. תרופה ותוסף תזונה.
  7. טובין פסידים – מוצרים שעם ההגעה לצרכן ומרגע שסופקו, לא ניתנים לשימוש נוסף או להספקה לצרכן אחר, או, מוצרים שיכולים להתקלקל או ערכם יאבד עד להחזרה לעוסק.
  8. מידע של מחשבים – תוכנות, הוראות, נתונים וסימנים שמאוחסנים במחשב או אחסון אחר.
  9. מוצרים שניתנים להקלטה, שעתוק או שכפול – ברגע שהצרכן פתח את האריזה המקורית.
  10. הלבשה תחתונה, לרבות בגדי ים.
  11. גז ביתי (בלון או צובר).
  12. תכשיטים שערכם עולה על 3,000 ₪, למעט שעונים.
  13. שירותי הארחה, נסיעה, חופש ובילוי המתבצעים במלואם מחוץ לישראל (למעט אילת). לרבות טיסת המשך שיצאה מישראל ומסופקת על ידי חברת תעופה אחרת, וכן, חבילת נופש מחוץ לישראל ואליה, שאינה טיסת המשך.

מקרים נוספים שלא ניתן לבטל עסקה צרכנית:

  • עסקה כאשר אמצעי תשלום בו הם תווי קניה, שוברי מתנה או כרטיס מגנטי נטען.
  • מוצרים שהצרכן הזמין וביקש לספק במועד מאוחר מ-6 חודשים מיום ביצוע העסקה – לא ניתן לבטל לאחר מועד האספקה.

מידע נוסף

  • בעניין שירותים המתבצעים מחוץ לישראל – בלבד שהעוסק גילה לצרכן, בטרם ההתקשרות את תנאי ביטול העסקה של נותן השירות מחוץ לישראל. נטל ההוכחה לעניין מוטל על העוסק.

חקיקה ופסיקה

  • חוק הגנת הצרכן, התשמ"א-1981
  • תקנות הגנת הצרכן (ביטול עסקה), תשע"א-2010

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil