חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

הרשות להגנת הפרטיות מבהירה דרישות לחברות שירותי צפיית תוכן בישראל

הרשות להגנת הפרטיות קיימה סקירת פרטיות, ראשונה מסוגה, לבחינת האופן בו חברות המספקות שירותי צפיית תוכן בישראל אוספות ומשתמשות במידע אודות הצופים והרגלי הצפייה שלהם. הסקירה נערכה במטרה להבהיר לחברות את הוראות חוק הגנת הפרטיות ולהגן על פרטיות הצופים.

הרשות להגנת הפרטיות קיימה סקירת פרטיות, ראשונה מסוגה, לבחינת האופן בו חברות המספקות שירותיי צפיית תוכן בישראל אוספות ומשתמשות במידע אודות הצופים והרגלי הצפייה שלהם. בעקבות ההליך שלחה הרשות לחברות הוט מערכות תקשורת בע"מ, די.בי.אס. שירותי לווין (1998) בע"מ (יס), סלקום ישראל בע"מ, חברת פרטנר תקשורת בע"מ, חברת טריפל סי מחשוב ענן וחברת נטפליקס מכתבים המפרטים את הדרישות החוקיות מהחברות המספקות שירותיי צפיית תוכן בישראל.

ההתפתחות הטכנולוגית במכשירי הטלוויזיה ובמכשירים המספקים שירותי צפייה הפכה אותם ממכשיר חד כיווני המשדר לצופה, לבעלי ערוץ חוזר המאפשר לאסוף מידע אודות הצופים. המידע הנאסף אודות הצופים והרגלי הצפייה שלהם – כגון העובדה שצפו בערוץ, סרט או סדרה מסוימת, בשפות מועדפות, בימים או בשעות מסוימות, סימנו סדרה כמועדפת ועוד – מהווה למעשה מידע אישי. מגוון התכנים המוצע לצופה מאפשר להתאימו לקבוצות צופים בהתאם להעדפותיהם הספציפיות. היכולת לעבד נתוני צפיה ולפעול על פיהם, ככזה, מחייב את החברות הפועלות בשוק ביישום הוראות חוק הגנת הפרטיות, התקנות וההנחיות בעניין זה.

בסקירת הפרטיות שניהלה הרשות להגנת הפרטיות נבחנו את אופן איסוף נתוני הצפייה, השמירה, העיבוד והשימוש בהם שעושות החברות. בהמשך לממצאים שעלו, שלחה הרשות להגנת הפרטיות לחברות את עמדתה בנושא, המבהירה את הדרישות לשם עמידתן בהוראות החוק ולשם שמירה על פרטיות הצופים.

עמדת הרשות להגנת הפרטיות קובעות:

  • ליידע ולקבל את הסכמתו המפורשת של הלקוח לאיסוף נתוני הצפייה אודותיו והשימוש שיעשה במידע.
  • החברות לא רשאיות לעשות שימוש במידע למטרות אחרות, שאינן חיוניות לשירות העיקרי לשמו התקשר הלקוח עימן.
  • השימוש המותר בנתוני הצפייה הינו אך ורק למילוי המטרות שלשמן נאספו ושלהן נתן הלקוח את הסכמתו המפורשת.
  • החברות רשאיות לשמור את נתוני הצפייה אך ורק לתקופה התואמת מטרת איסוף מידע זה.
  • על החברות לאפשר ללקוחות לעיין במידע שנאסף עליהם.
  • חובתן של החברות לאבטח את המידע ולעמוד בכלל הנחיות הרשות להגנת הפרטיות בנוגע להעברות מידע לחו"ל והסתייעות בגורמים שלישיים.

למידע נוסף

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil