פודקאסט (Podcast) – מה זה ואיך מקשיבים לזה?

פודקאסט (Podcast) כיום הופך להיות תוכן פופולארי לצריכה על ידי אנשים ברחבי העולם, כאשר הצריכה שלו מתאפשרת בעיקר על ידי האזנה. עם זאת, אין זה אומר שאין תוכן פודקאסט שהוא מוגש בצורת וידיאו וניתן לצפות ולהאזין יחד, אך הפופולאריות היא בקרב קטע שמע (קול).

אנשי מקצוע וחברות יוצרים שידורי פודקאסט ומדברים על כל הדברים שמעניינים לאנשים בתחום העיסוק של הפודקאסט. ניתן למצוא פודקאסטים על קריירה, חדשות, היסטוריה, שיווק, עסקים וגם על יזמות וסטארטאפים.

אז מה זה בעצם פודקאסט, למה הוא כל כך פופולארי, איך מקשיבים לו ועוד מידע שאתם עשויים להתעניין בו.

מה זה פודקאסט?

פודקאסט הוא מעין תכנית רדיו המוגשת באמצעות האינטרנט. התוכן מוגש באמצעות קטע קול, או קטע וידיאו הניתן להאזנה ו/או לצפייה באמצעות אפליקציה, אתר אינטרנט או רשת חברתית. אפשר לפרש זאת כמו תחום ה-VOD של הטלוויזיה, ניתן לצפות בכל רגע ובכל זמן – בדרך כלל בחינם, מעטים היוצרים שגובים על כך כסף בצורה ישירה מהלקוח (לצורך מימון הפודקאסט הם יכולים לקבל חסות או שילוב אחר כלשהו).

במרבית המקרים מדובר על תכנית, ולכן מדובר על כמה פרקים מבית היוצר של הפודקאסט. נושא התוכן של הפודקאסט משתנה בהתאם לאופי של הפודקאסט ולקהל היעד שהגדירו היוצרים. יוצרי פודסאקטים עשויים להיות אדם אחד או יותר והם יכולים לארח גם אנשים מבחוץ עם שיכולים להוסיף עוד על הנושא של אותו פרק בפודקאסט.

קיימים פודקאסטים על מגוון רחב של נושאים, לדוגמה על קריירה, על נושאי השיווק, על הצרכנות, על הכלכלה, עסקים, דיני משפט השונים, סטארטאפים ונושאים רבים נוספים כך שכל אחד יכול למצוא תוכן שעשוי לעניין אותו.

למי שעדיין לא שמע פודקאסט אחד כזה, הדבר יכול להישמע קצת מוזר, אך לאחר האזנה לפרק אחד או שניים, יש סיכוי גדול מאוד שאותו אחד יתמכר לפודקאסטים ויתחיל להאזין להם ואפילו לחפש עוד ועוד תכניות שונות.

אגב.. פודקאסט הוא שילוב של המילה Pod מנגן המדיה של אפל, iPod, וכן מהמילה cast שהוא קיצור של Broadcast. בעברית המילה פודקאסט קרוייה הֶסְכֵּת.

אז למה פודקאסט?

כצרכני תוכן, יש כמה סיבות מדוע פודקאסט עשוי לעניין אותם. ראשית כל חשוב להבין כי צריכת תוכן עשויה להבצע באחת הדרכים הבאות:

  • קריאה.
  • שמיעה / האזנה.
  • צפייה.
  • או שילוב בינהם.

במרבית המקרים, פודקאסט הוא קטע קול ולזה יש יתרון מאוד גדול, קטע קול לא דורש את ההשתפות של חוש הראייה שלנו ומכאן שניתן לעשות דברים במקביל ולהקשיב לפודקאסט כלשהו.

לדוגמה, בעת הנסיעה לעבודה ברכב, בעת נסיעה בתחבורה ציבורית עם אוזניות, בעת ביצוע פעילות ספורטיבית בחוץ או בחדר כושר, בעת ניקוי הבית, במהלך העבודה (אם וככל שניתן לשלב זאת) או בכל מקרה אחר שנוח לכם.

מיותר לציין שבעת קריאת ספר, או כתבה באתר או בעיתון, קשה לבצע עוד דברים במקביל וכאן היתרון של הפודקאסט.

יוצרי פודקאסטים מודעים ליתרון הזה ולכן הסיבה הזאת, וסיבות נוספות משפיעות עליהם כאשר הם בוחרים באיזה אופן התוכן יושק לציבור.

איך מקשיבים לפודקאסט?

יש כמה דרכים להאזנה לפודקאסטים (באמצעות המחשב או הטלפון הנייד), מרביתם הם באמצעות האפליקציות והשירותים הפופולאריים הבאים:

אולם, אין זה חובה להוריד אותם, כולם או חלקם. חלק מיוצרי פודקאסטים, מפרסמים קטע קול עם נגן באמצעות אתר האינטרנט שלהם או באמצעות הרשתות החבריות השונות, כך שניתן להאזין להם ללא צורך בשום אפליקציה חיצונית. לעיתים, הם מאפשרים גם הורדת קובץ שמע למחשב או לסמארטפון, כך שניתן להוריד את הקובץ ולהקשיב לו.

מה עוד צריך לדעת?

  • אם פודקאסט כלשהו מעניין אתכם, אתם יכולים לעקוב אחריו על מנת לקבל התראות והודעות על פרקים עתידיים שיפורסמו. ממש כמו שעוקבים אחר ערוץ ביוטיוב או עמוד בפייסבוק.
  • אין צורך להוריד את כל האפליקציות, בחרו אפליקציה או שירות אחת שבה בוחרים רוב יוצרי הפודקאסט בתחומים שאתם אוהבים.
  • ברוב המקרים, אין זה חובה להירשם לשירות של אפליקציה וניתן להאזין גם ללא הרשמה.
  • ניתן גם להוריד קבצים למחשב או לסמארטפון ולהקשיב להם דרך הנגן של המכשיר.

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו g.page/protocolil