אושר סופית: מרכיב העמסה יועלה – הביטוח לאופנועים יוזל על חשבון נהגי רכב

מליאת הכנסת אישרה את הצעת חוק לתיקון פקודת רכב מנועי בדבר מרכיב ההעמסה בתעריף הביטוח שמטרתו למנוע עלייה של פרמית ביטוח חובה לכלי רכב דו גלגליים לאחר שאושרה בועדת הרפורמות לפני שבועיים.

כיום החוק קובע כי 5.5% מעלות הסיכון מנוצר על ידי נהג בכלי רכב דו גלגלי, יועבר מפרמיית ביטוח חובה של מבוטחים בעלי כלי רכב עם 4 גלגלים דבר שנקרא "מרכיב העמסה". במילים אחרות, מרכיב ההעמסה הוא הסכום שעל מבוטח שאינו מבוטח בפול לשלם על מנת לסבסד את עלויות ההשתתפות של מבטח במסגרת הפול (התאגיד המנהל של המאגר לביטוחי רכב חובה).

מטרת הצעת החוק הנוכחית היא להעלות את מרכיב העמסה המקסימלי מ-6.5% ל-8.5% וזאת כדי למנוע מעליית הפרמיה למבוטחים בעלי כלי רכב דו גלגלי. בסופו של דבר הצעת החוק אושרה ומרכיב העמסה יועלה ל-8.5% במשך השנתיים הקרובות החל מחודש יולי 2018, והחל מיולי 2020 מרכיב העמסה יעמוד על 8% באופן קבוע.

הפול, כאמור, מבטח את כל מי שמסורב ביטוח ובעיקר את נוהגי האופנועים ולכן שיעור העמסה קבוע בתקנות ביטוח רכב מנועי.

חלק קוראים לזה צדק וחלק קוראים לזה עול. אלו שקוראים למרכיב העמסה כדבר צודק מתבססים על כך כי רוכבי אופנועים חשופים יותר לפגיעות תשתית כגון בורות, נזילות שמן ודלק, החלקות ועוד, בנוסף הם פגיעים יותר על ידי רכבים אחרים. זאת ועוד שהם פחות מסוכנים לרוכבי רכב אחרים או להולכי רגל.

עם זאת, העמסה מסוג זה עלולה להגדיל את פרמיית ביטוח החובה ל-4 גלגלים ובכך לפגוע דווקא במבוטחים אלו.

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו g.page/protocolil