בעלי עסקים קטנים, עצמאים, בעלי חנויות מקומיות או סניפים? שירות גוגל לעסק שלי (Google My Business) מאפשר לכם להציג את העסק בגוגל כאשר מחפשים אתכם או השירותים (והמוצרים) באינטרנט וכל זאת ללא תשלום.
הממשק החדש של גוגל מאפשר לכם להוסיף את פרטי העסק שלכם, לעדכן מידע אודותכם, להוסיף חדשות ופוסטים, להוסיף תמונות על העסק וכן אפשרות שהלקוחות יוכלו לדרג על השירות שקיבלו מכם. השירות גוגל לעסק שלי, משלב חיפוש של תוצאות בגוגל יחד עם תוצאות דרך גוגל מפות, כך שכאשר לקוחות מחפשים אתכם או במנוע החיפוש עצמו או דרך החיפוש במפות – הכרטיס שלכם יופיע.
מה היתרונות של השירות?
ראשית כל, גוגל לעסק שלי הוא שירות הניתן בחינם (כן ללא תשלום), כך למעשה תוכלו להופיע בגוגל ללא תשלומי כסף לפרסומות. אם בכל זאת תרצו להשקיע תקציבים בפרסום, תוכלו לעשות זאת.
שנית, תוכלו לקבל חשיפה לעסק שלכם בעת חיפוש בגוגל וזה למעשה מהווה כוח משמעותי עבורכם, גם אם אין לכם אתר אינטרנט פעיל.
בנוסף, לקוחות יוכלו למצוא אתכם מהר יותר על ידי לחיצה על מספר הטלפון שלכם או על ידי לחיצה על המפה ומשם הם יקבלו מסלול איך להגיע אל העסק המקומי שלכם.
לבסוף, יש לכם מספר סניפים? תוכלו להוסיף את כולם ביחד או אחד אחד, איך שנוח לכם. כמו כן, תוכלו לנהל את כולם במקום אחד.
איך זה עובד?
ברגע שתירשמו לשירות "גוגל לעסק שלי", גוגל יבקשו לאמת שהפרטים שלכם באמת נכונים וזאת על ידי כך או שהם יתקשרו אליכם או שהם ישלחו לכם מכתב עם קוד שיהיה עליכם להזין במרכז השליטה במערכת.
בינתיים, תוכלו לגשת למרכז הבקרה ושם תוכלו להוסיף פרטים על העסק שלכם:
- מספר טלפון.
- כתובת העסק.
- אתר אינטרנט (במידה ויש).
- ימים ושעות פעילות.
- תחום העיסוק שלכם.
זהו! ברגע שהלקוח מחפש את העסק שלכם או שירותים שהעסק שלכם מציע במיקום שלו, אתם עשויים להופיע בתוצאות החיפוש.
מה אפשר להוסיף?
תוכלו להוסיף תמונות של העסק שלכם או סיור וירטואלי 360. לדוגמה, אם יש לכם חנות פרחים, תוכלו להוסיף תמונות של החנות שלכם מבפנים ומבחוץ, תמונות של פרחים וזרים שביצעתם ועוד.
כמו כן, ניתן להוסיף כפתורים שונים שבעת לחיצה עליהם, הלקוחות יועברו לאן שאתם רוצים. כפתורים אלו יכולים להיות: קבלת מסלול שפותח את גוגל מפות, כפתור התקשרות לעסק, הזמנה, קביעת פגישה, שליחת SMS, שליחת הודעת וואטסאפ, קבלת הצעת מחיר ועוד.
כמו כן, ניתן להוסיף קישורים לאתרים חיצוניים כגון אתרי הזמנת מלונות, מסעדות וכדומה.
מה עוד ניתן לדעת?
אם הלקוחות שלכם הגיבו על העסק שלכם וסיפקו ביקורת עם דירוג, תקבלו הודעה על כך ותוכלו להגיב להם. ככל שיהיו לכם יותר ביקורות ודירוג, כך דירוג האמינות שלכם יעלה בעיני גוגל ובעיני הלקוחות ולכן תוכלו לקבל יותר לקוחות.
בנוסף, תוכלו לדעת מאין הלקוחות מגיעים אליכם ואיך הם מצאו אתכם וכל זאת עם נתוני תובנות במרכז השליטה.
כמו כן, ניתן לקבל מידע של לחיצה על כרטיס העסק שלכם, כמות האנשים שצפו בעמוד העסקי שלכם וכמה אנשים התקשרו ישירות על ידי הקלקה על מספר הטלפון (בעיקר בטלפונים ניידים).
אגב, מי שמפרסם בגוגל, יכול לשלב בין העמוד העסקי הזה לבין מסעות פרסום בגוגל שלו, כך שמודעות עשויות להופיע גם במפות.