מליאת הכנסת אישרה אמש בקריאה שנייה ושלישית את הצעת חוק הגנת הצרכן לעניין פיצוי כספי על איחור טכנאי גם לעניין התקנה או הסרה של מוצר או שירות. ההצעה אושרה בתמיכת 52 חברי כנסת ללא מתגדים וזאת לאחר שאושרה בועדת הכלכלה לפני שבועיים.
כיום החברות נדרשות לתאם ביקור טכנאי עם הצרכן בטווח זמן של שעתיים ובמקרים בהם הטכנאי מאחר בשעתיים או יותר, הצרכן זכאי לקבל פיצוי של 300 שקלים עד 600 שקלים. עם זאת, חברות שונות מצאו פרצה בחוק, שמכיוון שזה לא רשום בחוק והן מסרבות לפצות צרכנים שנשלח אליהם טכנאי שאיחר לביצוע התקנה או הסרה של שירות או מוצר וזאת בטענה כי הצרכנים אינם לקוחות של החברה ולכן החוק לא חל עליהם.
כלומר, אין מדובר פה על תיקון ובדיקת תקינות של המוצר או הסחורה אצל הצרכן, מכיוון שבעת ההתקנה, אין אצל הצרכן מוצר או שירות של החברה שאותו צריך לתקן ובעת הסרה של שירות, אין מדובר על תקינות המוצר.
מטרת החוק החדש, או נכון יותר, התיקון לחוק, לגרום לעסקים וחברות להעריך את הזמן של הצרכן ולפצות אותו אם נאלץ להישאר בבית, דבר שמנע ממנו לעשות סידורים או ללכת לעבודה.
הצעת החוק החדשה מרחיבה את עניין תיאום עם הצרכן לעניין הגעת טכנאי ושעת הביקור בבית הלקוח אם נדרש ביקור טכנאי וכן את עניין הפיצוי הכספי שניתן כאשר הטכנאי איחר מעבר לקבוע בחוק כך שיחול על תקופת אחריות ארוכה ממה שקיים בחוק כגון: התקנה או הסרה של מוצר, השכרה או השאלה, ביצוע בדיקה תקופתית במתגן הגז הביתי, הובלת סחורה שהצרכן רכש ועל שירותים נוספים בהתאם לחוזה למתן שירות מתמשך לתיקון הסחורה תמורת תשלום.