צרכנים רבים שמעוניינים לעבור מחברה לחברה או להפסיק את השירותים, נתקלים בבעיות ולכן חשובה להכיר דרכים איך להתנתק בקלות משירותים מתמשכים. חשוב לציין, הכתבה לא נועדה לפגוע בחברות כאלו או אחרות, אלא להגביר את המודעות ולפתח צרכנות נבונה.
איך מתנתקים ומספיקים שירותי סלולר, אינטרנט, טלוויזיה, שיחות ועוד בכתבה זו.
הפסקת שירות מתמשך
חוק הגנת הצרכן הוא אחד החוקים החשובים ביותר שנועדו להגן על צרכנים בישראל בעת שהם מבצעים עסקות עם עוסקים, לרבות רכישת מוצרים או ביצוע של שירותים שנמשכים על פני זמן. ההוראות חלות על עסקאות לתקופה קצובה או לתקופה בלתי קצובה (ללא הגבלת תאריך).
במקרה של ביטול עסקה מתמשכת, הספק חייב להפסיק את החיוב של הלקוח (הצרכן) תוך 3 ימי עסקים בלבד מיום הודעת הביטול אם מדובר על הודעה בעל פה, בדואר אלקטרוני, בטלפון, בפקס או באתר האינטרנט. אם מדובר על דואר רשום, אזי תוך 6 ימי עסקים.
במקרה של חיוב יתר על ידי הספק, הוא מחויב להחזיר את כל הסכום העודף שנגבה ביתר. אפשר כמובן לדרוש את כל הסכום העודף ולרבות תוספת של ריבית והצמדה. במקרה שהספק ממשיך לחייב, אפשר להגיש גם תביעה על סך 10,000 ₪ ללא הוכחת נזק ובתנאי שהצרכן שלח מכתב התראה לספק.
אילו פרטים צריך לספק כדי להתנתק?
- שם מלא.
- מספר תעודת זהות.
- כתובת מלאה.
- 4 ספרות אחרונות של אמצעי תשלום.
כמו כן, מכתב קצר שבו כתוב כי הלקוח כך וכך מעוניין להתנתק ולהפסיק את השירותים מיום כזה וכזה.
במקרה של טלפון או בעל פה, מומלץ לגבות זאת גם על ידי מכתב בפקס, במייל או בדואר רשום. בנוסף, כדאי לוודא שאכן המכתב הגיע בפקס / במייל.
מאילו שירותים ניתן להתנתק?
החוק קובע כי ניתן להתנתק מכל השירותים המתמשכים למעט שירותי גז. ניתן להתנתק משירותים שונים כמו: תקשורת (סלולר, אינטרנט, טלפון נייח, כבלים ולווין, שיחות בחו"ל / לחו"ל, טלוויזיה באינטרנט), שירותי חירום רפואיים למינהם, מנוי (עיתון, חדר כושר, אתרי אינטרנט), שירותים נוספים שהם מתמשכים.
כתבה זו ממוקדת יותר בשירותי תקשורת.
מה חשוב לדעת לפני שמתנתקים?
- חשוב להחזיר את כל ציוד הקצה של החברה הקודמת כמו מודם, SIM, נתב, ממיר וכד' – חלק מהספקים מציעים הגעה לבית ללא תשלום או שניתן להגיע למרכז השירות הקרוב שלהם.
- חשוב לוודא שהחיוב נעשה עד 3 ימים / 6 ימים, לפי העניין, מיום הודעת הביטול, סכום שחויב מעבר לכך, צריך להיות מוחזר ללקוח.
- גם אם הצרכן השתמש בשירותים בתקופה זו, הספק חייב להחזיר את הכסף.
- לעיתים כדאי קודם כל לפנות לחברה חדשה כדי להפעיל את השירותי ורק אז לנתק השירותים הקיימים. הדבר יכול לחסוך כסף על ביקור טכנאי (נניח בשירותי אינטרנט) או להשאיר את מספר הנייד הקיים בעת ניוד.
- לאחר החיוב האחרון, כדאי מאוד לוודא שאין חיובים נוספים ואז לבטל את ההרשאה / הוראת הקבע לחיוב החשבון או כרטיס האשראי.
איך להתנתק משירותים מתמשכים?
ככתוב מקודם, יש כמה דרכים: דרך אינטרנט, אימייל, פקס, דואר רשום, בטלפון או בעל פה. התנתקות משירותים – רשימת חברות לפי א-ב:
1. 012 מובייל
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- אתר אינטרנט – כאן.
- דואר אלקטרוני – info@012mobile.co.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-055-888 או 6012*.
- פקס: 072-2766802.
- כתובת למשלוח: עמל 8, פארק תעשיות אפק, ת.ד. 435, ראש העין 4810302.
2. 012 סמייל
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – info@012.net.
- מוקד טלפוני: 1-800-012-012 או 3012*.
- פקס: 072-2002080.
- כתובת למשלוח: האצ"ל 53 ראשון לציון, מיקוד 7570647.
3. 018 אקספון
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – unregister@018.co.il.
- מוקד טלפוני: 0018*.
- פקס: 03-9254433.
- כתובת למשלוח: האודם 1 פתח תקווה.
4. 019 טלזר
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – info@019mobile.co.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-019-019.
- פקס: 077-4704924.
- כתובת למשלוח: צבי ברגמן 16, פתח תקווה.
5. אינטרנט רימון
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – contactus@rimon.net.il.
- מוקד טלפוני: 8900*.
- פקס: 077-4448844.
- כתובת למשלוח: רחבעם זאבי 2, גבעת שמואל.
6. בזק
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – bezeq_cust_serv@bezeq.co.il.
- מוקד טלפוני: 199 מקו טלפון נייח או 03-7278199 או 1-800-885-199.
- פקס: 03-6118221.
- כתובת למשלוח: דרך מנחם בגין 132 תל אביב. תא דואר 62086.
7. בזק בינלאומי
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – pniot@bezeqint.co.il.
- מוקד טלפוני: 3014* או 076-5014014 או 1-800-650-655.
- פקס: 03-9285014.
- כתובת למשלוח: השחם 40 רמת סיב, פתח תקווה. תיבת דואר 7097.
8. גולן טלקום
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – nituk@golantelecom.co.il.
- מוקד טלפוני: 0058*.
- פקס: 072-2220058.
- כתובת למשלוח: תא דואר 2058 תל אביב 61020.
9. הוט
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – customer.relations@hot.net.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-106-910 או 6910*.
- פקס: 1-801-700-701.
- כתובת למשלוח: יהושע הצורף 13 באר שבע, מיקוד 84899.
10. הוט מובייל – לרבות נקסט מובייל
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – disconnect@hotmobile.co.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-800-053.
- פקס: 053-5500300.
- כתובת למשלוח: בית ספרד, יורו פארק, א.ת פארק יקום. מיקוד 6097200.
- בעל פה: מרכזי שירות בפריסה ארצית.
פרטים אלו נועדו גם להתנתק מחברת נקסט מובייל.
11. הוט נט
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – disconnect@hotnet.net.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-800-053 או 053-5003000.
- פקס: 153-773306901.
- כתובת למשלוח: בית ספרד, יורו פארק, א.ת פארק יקום. מיקוד 6097200.
- בעל פה: מרכזי שירות בפריסה ארצית.
12. טריפל סי
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – customercomplaints@ccc.co.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-101-325 או 03-9204600 או 6400*.
- פקס: 09-9201201.
- כתובת למשלוח: הסיבים 49, ת.ד. 7056 פתח-תקוה, 4959504.
13. יס
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – info@yestv.co.il.
- מוקד טלפוני: 1-800-20-8000.
- פקס: 09-7616193.
- כתובת למשלוח: היוזמה 6 אזה"ת כפר סבא.
14. נטוויז'ן
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – request@013netvision.co.il.
- מוקד טלפוני: 3123*.
- פקס: 052-9980277.
- כתובת למשלוח: הגביש 10, נתניה, ת.ד 4060, מיקוד 4250708.
15. נקסט TV
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – service@nexttv.co.il.
- מוקד טלפוני: 077-7075424.
- כתובת למשלוח: בית ספרד, יורו פארק, א.ת פארק יקום. מיקוד 6097200 .
16. סטינג TV
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – help@stingtv.co.il.
- כתובת למשלוח: היוזמה 6 אזה"ת כפר סבא – לידי סטינג TV.
17. סלקום – אינטרנט, טלוויזיה, טלפון ביתי, סלולר
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – request@cellcom.co.il.
- מוקד טלפוני: 3123*.
- פקס: 052-9980277.
- כתובת למשלוח: הגביש 10, נתניה, ת.ד 4060, מיקוד 4250708.
18. פלאפון – כולל מותגים משניים
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – contact@pelephone.co.il.
- מוקד טלפוני: 166* או 1-800-050-166.
- פקס: 050-7048053 או 03-5728045.
- כתובת למשלוח: דרך יצחק רבין 33, גבעתיים – אל מוקד תפעול.
- בעל פה: מרכזי שירות בפריסה ארצית.
פרטים אלו נועדו גם לצורך התנתקות מחברות P מובייל, GINI מובייל, Hii מובייל ו- קרביץ מובייל.
19. פרטנר – אינטרנט, טלוויזיה, טלפון קווי, סלולר
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- אתר אינטרנט – טופס זה.
- דואר אלקטרוני – סלולר partner.pniya@service.partner.co.il, אינטרנט ביתי וטלפון קווי pniya@service.partner.co.il, פרטנר טיוי partner-tv.pniya@service.partner.co.il.
- מוקד טלפוני: 054* או 1-800-800-054.
- פקס: סלולר 074-7392261, אינטרנט ביתי וטלפון קווי 074-7392262, פרטנר טיוי 074-7392321.
- כתובת למשלוח: העמל 8, פארק תעשיות אפק. ת"ד 435 ראש העין 48103.
20. רמי לוי תקשורת
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- אתר אינטרנט – טופס זה.
- דואר אלקטרוני – pniyot.cellular@rami-levy.co.il.
- מוקד טלפוני: 123* או 076-8888600.
- פקס: 076-8888666.
- כתובת למשלוח: האומן 15 ירושלים, ת.ד 52149, מיקוד 91520.
21. We4G מובייל
כדי להתנתק אפשר לעשות זאת באמצעות:
- דואר אלקטרוני – nitook@we4G.co.il.
- מוקד טלפוני: 0051*.
- פקס: 051-5500611.
- כתובת למשלוח: אודם 1, ק. מטלון, ת.ד. 7616, פתח-תקווה, 4951784.