חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

הרפורמה במדדי הבורסה: עדכון בנושא מדד ת"א 35, ת"א 90 ו- SME-60

עדכון בנושא החזקות הציבור לקראת השקת הרפורמה במדדי הבורסה ב-09.02.2017

הרפורמה במדדי הבורסה: כל החברות הגדולות הצפויות להיכלל במדד הדגל החדש של הבורסה, ת"א-35, עומדות בכללי שיעור החזקות הציבור. בצד זה, הבורסה מקלה על החברות הבינוניות והקטנות ודוחה את המועד הקובע לעמידה בשיעור החזקות הציבור עבור מניות הכלולות במדד ת"א-90 ומדד SME-60.

כחלק מהמאמץ הכולל לשכלול המסחר ועידוד הנזילות פעלה הבורסה במסגרת רפורמת המדדים להגדלת שיעור החזקות הציבור המזערי הנדרש לצורך היכללות במדדי הבורסה.

במהלך השנה האחרונה עשה סגל הבורסה מאמצים ללוות את כל החברות בתהליך להגדלת שיעור החזקות הציבור, ואכן כל החברות שצפויות להיכלל במדד הדגל, ת"א-35, עמדו ביעד זה ושיעור אחזקות הציבור בהן עולה על 30%.

בצד זה, בחלק מהחברות שצפויות להיכלל במדדים הקטנים יותר, (ת"א-90 ו-60-SME), ניכר קושי מסוים להגדיל את שיעור החזקות הציבור, בין היתר כתוצאה משווי נמוך יחסית ועומק הנזילות בשוק. לנוכח זאת ומתוך הבנת חשיבות הגדלת שיעור החזקות הציבור, נענתה הבורסה לבקשת החברות והחליטה להאריך את משך התקופה לעמידה ביעד החזקות הציבור ב-12 חודשים נוספים ממועד כניסת הרפורמה לתוקף.

בהתאם לכך, חברות אשר נדרשות להעלות את שיעור החזקות הציבור עד סוף 2016 ל- 25% ועד 30 ביוני 2017 לשיעור של 30%, יוכלו להישאר עם שיעור החזקות הציבור הקיים, להמשיך להיכלל במדדים למשך תקופה נוספת של 12 חודשים ממועד כניסת הרפורמה לתוקף.

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil