חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

שר האוצר חתם על צו המאריך את הטבות המס בקניית רכבים היברידיים וחשמליים

הארכת הטבת מס בקניית רכבים חשמליים

​שר האוצר, משה כחלון, חתם על צו המאריך בשנתיים נוספות את השיעורים המופחתים של מס קניה המוטל על כלי רכב בעלי טכנולוגיית הנעה היברידית רגילה או היברידית מסוג פלאג-אין (כלומר, כלי רכב הנטענים מרשת החשמל), וכן כלי רכב בעלי מנוע חשמלי בלבד.

שיעורי המס המופחתים לטכנולוגיות הנעה מתקדמות נקבעו במסגרת רפורמת "מיסוי ירוק" בשנת 2009 (ובנוגע לרכב היברידי, שיעור מס מופחת בשיעור 30% היה קיים כבר מספר שנים קודם לכן). הרציונל להקניית שיעורי מס מופחתים היה יוקר הטכנולוגיה, בפרט הסוללה החשמלית, וכתוצאה מכך מחירי יבוא גבוהים מאד אשר התבטאו גם במס הקניה האחוזי. לכן, הפחתות המס הקצובות בש"ח שנקבעו בהתאם לדרגות הזיהום, לא היו מספיקות במקרה זה. לפיכך, נקבע מתווה של שיעורי מס מופחתים, אשר מוארך מעת לעת לפי הצורך.

הצו קובע כי עד 31.12.2019, רכב היברידי בדרגות זיהום 1 או 2 ימוסה בשיעור מס קניה 30%, רכב פלאג-אין בעל ציון ירוק שאינו עולה על 100 ימוסה בשיעור 20%, ואילו רכב חשמלי ימוסה בשיעור 10%. אילולא הארכת הצו, שיעור המס על רכב היברידי רגיל ורכב פלאג-אין היה שב לשיעור של 83% מס בסיסי בצירוף הפחתות בהתאם לדרגת הזיהום, ואילו המס על רכב חשמלי היה עולה לשיעור של 30%.

הפסד הכנסות המדינה ממסים כתוצאה מן המהלך עומד על כ- 550 מיליון ש"ח לשנה.

חדש: מעל 1,000 חברים כבר הצטרפו! קהילת הפייסבוק הרשמית "זכויות וחובות" - בה ניתן לשאול שאלות ולקבל מידע. הצטרפו עכשיו בחינם

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? תתמכו בנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרומה לפרוטוקול


האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?

הוספת משוב

אם אהבת את הכתבה והיא עזרה לך, אפשר לעזור לנו...
נשמח לקבל ממך ביקורת בעמוד ה-Google שלנו כאן: g.page/protocolil