תפריט סגור

באבל (Bubble) תחבורה ציבורית של דן ו-Via – כל מה שרציתם לדעת

מי אמר תחבורה ציבורית חכמה ולא קיבל? הכירו את השירות של חברת התחבורה דן והחברה Via העונה לשם באבל (Bubble). השירות החדש מנסה לשנות מחדש את עולם מוניות השירות בישראל.

אם רציתם לדעת מה זה, כמה השירות עולה, איך זה עובד ועוד מידע – הכתבה הזו בשבילכם.

באבל (Bubble) מונית שירות

החל מיום שני, 15 באפריל 2019, ניתן להזמין שירות תחבורה ציבורית מיוחדת בקלות, במחירים סבירים ובתנאים נוחים הרבה יותר. חברת דן תחבורה חברה עם חברת הטכנולוגיה Via הישראלית במתמחה בפתרונות תחבורה חכמה ברחבי העולם וכמובן באישור משרד התחבורה ובמימון משרד האוצר – השיקו טכנולוגיה חדשה העונה לשם באבל (Bubble).

למרות השם המוזר שפירושו "בועה", המשתמשים של התחבורה הציבורית הזו לא ממש חיים בבועה וכנראה זו אחת הטכנולוגיות שהולכות ללווה אותנו במשך העתיד הקרוב, לכל הפחות. מדובר על שינוי מהפכני לעומת מה שיש לנו כיום.

השירות כרגע מושק כפיילוט (ניסוי) והוא יימשך כשנה אחת, כאשר בשלב הראשוני יופעלו 40 מיניבוסים ולאחר מכן יורחבו ל-100.

אז מה זה השירות Bubble ובמה הוא שונה?

באבל הוא שירות תחבורה ציבורית חכמה שמטרתה להציע שירות משלים או מתחרה לתחבורה ציבורית קיימת וכן חלופה לשימוש ברכב פרטי. כתוצאה מכך, העומס בכבישים יירד והצורך ברכב נגיש יפחת בגלל הזמינות של שירותים אלו.

באמצעות השירות Bubble, כל אחד מאיתנו יכול להזמין מונית שירות באמצעות אפליקצייה ייעודית לטלפונים ניידים כדי להגיע לאזורים מרכזיים בעיר / מחוז / גוש ערים כמו למשל, תחנות רכבת, מוסדות ציבור, מוסדות לימודים, אזורי תעסוקה, שירותי בריאות ועוד.

בשונה ממונית שירות רגילה, מדובר על שירותי תחבורה פרימיום, משהו בין מונית רגילה לבין מונית שירות. כמו גם שמדובר על שירות לפי דרישה / לפי קריאה (או כמו שאומרים זאת באנגלית – On Demand).

בנוסף, אין מסלול קבוע כמו לאוטובוס או מונית שירות – המסלול משתנה לפי הצורך של הנוסעים להגיע ליעד ולפי הטכנולוגיה.

באבל Bubble אפליקציה
באבל Bubble אפליקציה

באבל (Bubble) – איך זה עובד?

באבל מאפשרת הזמנה של מונית שירות בקלות דרך האפליקציה לטלפונים אנדרואיד ו-iOS (קישור להורדה בהמשך). לאחר הורדת האפליקציה ויצירת פרופיל המשתמש ולרבות הוספת אמצעי תשלום מסוג כרטיס אשראי, ניתן לבצע את ההזמנה.

השירות בדומה לשירותים אחרים, מוצג על גבי מפה ושם אפשר לבחור את נקודת האיסוף שלכם ואת נקודת היעד. אך בשונה ממונית רגילה, המערכת שפותחה על ידי VIA, מציעה מאתרת את נקודת העלאת נוסעים ונקודת הורדת הנוסעים על גבי המסלול שנקבע (הנקודות להעלאה ולהורדת נוסעים הם תחנות אוטובוס מוגדרות ופעילות בלבד). כמו גם מציגה את זמן ההגעה של הרכב הקרוב ביותר ואחריו.

ולא.. אתם לא צריכים לבזבז יותר מכמה דקות הליכה את נקודת העלאה או מנקודת ההורדה אל היעד. מדובר על טכנולוגיה חכמה של Via, שהיא מאוד דינאמית שכן בין היתר מייעלת את מסלול הנסיעה על ידי איתור המסלול הקצר ביותר, עם פחות פקקים או סיבובים מיותרים.

ניתן לעקוב אחר הנסיעה באמצעות המפה של האפליקציה ולדעת בדיוק היכן לרדת. במהלך הנסיעה או בסוף הנסיעה, אין צורך לשלם, אין יותר מזומן ומשלמים רק באמצעות כרטיס האשראי שהוכנס באפליקציה.

אגב, באפליקציה של באבל, ניתן ליצור פרופיל פרטי וכן פרופיל עסקי, מה שמאפשר לכם להפריד בין הנסיעות שלכם לצרכים עסקיים ולבין נסיעות פרטיות לצרכי פנאי ואחרים.

Bubble Dan & Via – קצת על המונית

התפקיד של חברת דן תחבורה היא בין היתר אחריות על הנהגים של השירות, שכן זה בין היתר הידע והניסיון שלה. בזמן זה, חברת הטכנלוגיה ויה (Via), מציעה את האלגוריתם שיודע לייעל את הנסיעה, מסלול וזמן.

הרכב עצמו יכול להסיע עד 10 אנשים בלבד, כך שמספר המקומות נועד מצד אחד לשרת כמה שיותר אנשים, אך מנגד לא יותר מדי כדי שהשירות באמת יהיה יעיל ומהיר ולא יושפע מכמות גדולה של נוסעים (שלכל אחד דרישות משלו).

כמובן שהשירות באבל הוא כמו מונית שירות רגילה, אך ללא התג מונית וללא כובע. כמו כן הציוד הפנימי, מקומות הנסיעה, הרצפה והחלונות, עשויים מחומרים יוקרתיים, מזגן איכותי, שירות אינטרנט WIFI, שקע USB ועוד – מה שנותן את ההרגשה שמדובר על נסיעה מיוחדת. לאלו שבאמת סקרנים לדעת – יצרן הרכב הוא מרצדס.

באבל דן ויה – איפה זה עובד ובאילו ימים ושעות?

כפי שנכתב לפני כן, השירות כרגע מושק כפיילוט וצפוי להתרחב בקרוב. בשלב הראשון מופעלים כ-40 מיניבוסים שמסתובבים באזור גוש דן, מטרופולין תל אביב והסביבה (רמת גן, גבעתיים וכד'). לאחר מכן, לקראת חודש יוני, צפויים לפעול כ-100 מיניבוסים והשירות יופעל גם באזורים אחרים ברחבי הארץ, בין היתר ירושלים, חיפה, באר שבוע והדרום.

בעניין הימים והשעות, נראה כי יש מגבלה מסויימת. השירות מופעל רק בימים ראשון עד חמישי ורק בין השעות 06:00 עד 22:00. לכן אלו שמבלים בלילה או שמעוניינים בשירותי התחבורה בסופי שבוע – לא יוכלו ממש להנות מכך.

Bubble – מחירים ועלויות

כל התיאוריה והתיאורים עד כאן זה יפה.. אבל כמה זה באמת עולה? תעריף הנסיעה משתנה לפי שעות הנסיעה, האם מדובר בשעות שפל או שיא. כלומר:

  • שעות שפל בין 09:30-15:00 או 18:30-22:00 – המחיר הוא 12 ₪ לנסיעה.
  • שעות שיא בין 06:00-09:30 או 15:00-18:30 – המחיר הוא 15 ₪ לנסיעה.

בנוסף, ניתן לרכוש מראש 10 נסיעות ב-120 ₪. אזרחים ותיקים זכאים לתשלום מוזל של 50% ממחיר הנסיעה.

חשוב לציין כי במידה והנוסע מאחר בטווח של 2 דקות, השירות עשוי לחייב את הנוסע גם אם לא הופיע או לא השתמש בשירות. החיוב מתבצע החל מהפעם השלישית (חצי מחיר), פעם רביעית מחיר מלא ופעם חמישית המשתמש עלול להיחסם.

מדובר על מחירים יקרים יותר לעומת אוטובוסים, או שילוב של אוטובוס עם רכבת באמצעות חופשי יומי של רב קו, אך יותר זול ממונית רגילה במיוחד כאשר מדובר על נסיעה מיוחדת.

באבל – אז איך מזמינים נסיעה?

כדי להזמין נסיעה באמצעות השירות באבל, יש ראשית להוריד את האפליקציה הרשמית שלהם בחינם באופן הבא:

לאחר מכן נכנסים לאפליקציה, מאמתים פרטים, מוסיפים אמצעי תשלום (כרטיס אשראי בלבד) ואז מזמינים את השירות. כדי לבצע הזמנה יש לבחור את מיקום האיסוף שלכם ואת מיקום היעד ובתוך מספר דקות הרכב יגיע לאסוף אתכם מתחנת אוטובוס קרובה ויוריד אתכם בתחנת אוטובוס קרובה למיקום היעד.

במהלך הנסיעה אגב, הרכב יכול לנוע בנתיב לתחבורה ציבורית ולחסוך פקקים מיותרים. בסוף הנסיעה לא משלמים לנהג, פשוט יוצאים מהרכב וזהו.

באבל מציינים כי לוקח להמתין עד 5 דקות לרכב שיגיע לאסוף אתכם מרגע ההזמנה.

באבל (Bubble) – שירות לקוחות

שכחתם פריט ברכב (אבידות ומציאות)? צריכים לקבל מידע על מסלולים ונסיעות? יש בעיה עם אמצעי התשלום? או נושאים אחרים? תוכלו ליצור קשר עם שירות הלקוחות של החברה באמצעות:

מה עוד חשוב לדעת?

  • האפליקציה מאפשרת לכל נוסע בעל מוגבלות פיזית שזקוק לרכב מונגש, להזין רכב המותאם לצרכיו.
  • לא ניתן להעלות בעלי חיים, למעט כלב נחייה.
  • הורים עם ילדים נדרשים לחגור אותם עם אמצעי בטיחות התואמים להם.
  • כרגע לא ניתן לשלם באמצעות רב קו.
  • ניתן להזמין עד 5 נוסעים באמצעות האפליקציה.

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? אפשר לתרום לנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרום עכשיו דרך פייפאל.


הירשמו לקבלת עדכונים ומידע לדואר אלקטרוני

טופס משוב אנונימי לשיפור התוכן

האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור? (נא לא לשאול שאלות)


קבוצת פייסבוק בנושא ביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף. שאלו שאלות והשתתפו בשיחות ודיונים. הצטרפו עכשיו בקישור זה.

כתבות נוספות

3 תגובות

  1. דוד מילגרום

    באבל שלום

    נרשמתי לשירות. אני תולה בו הרבה תקוות.

    הצעה לשיפור – קשה למצוא את האפליקציה בחנות האפליקציות. לא ברור האם לרשום באנגלית או בעברית ואם בעברית אז מצאתי רק באמצעות – דן באבל. צריך לפרסם זאת ולאפשר גישה ישירה למי שמחפש באנגלית תחת bubble

    תודה

    דוד מילגרום

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *