תפריט סגור

15 טיפים שימושיים בפייסבוק לצרכי עסקים [ולא רק]

אין כל ספק שהרשת החברתית הענקית, פייסבוק, הוא כלי חשוב מאוד לשימוש לצרכי פרסום לעסקים ושימוש למטרות פרטיות. כל הזמן ישנם כלים וחידושים מעניינים ברשת החברתית ולפעמים הם אף לא נראים לעין.

עם כל החידושים והיתרונות של שימוש בפייסבוק, ישנם כלים ופיצ'רים מעניינים שיכולים לייעל את העבודה שלכם או לספק לחסוך לכם זמן בחיפוש ואיתור מידע חיוני. ייתכן שחלקם או מרביתם אתם מכירים, או שמעתם עליהם, אך לא השתמשתם בהם.

אז כך תוכלו להשתמש בפייסבוק כדי לייעל את העבודה שלכם. החלוקה כאן מבוצעת לפי 3 חלקים עיקריים: פרופיל פרטי, קבוצות, עמוד עסקי.

 

פרופיל פרטי

בחלק הזה תקבלו את הכלים והפיצ'רים המעניינים והיעילים שניתן לעשות באמצעות הפרופיל הפרטי שלכם וכל זאת לצורך שימוש יעיל בפייסבוק.

1. עריכת הניוזפיד

העמוד הכי פופולארי ביותר בפייסבוק הוא העמוד הראשי (אוסף החדשות). בעמוד זה אתם יכולים לראות את כל הפעילויות של החברים שלכם, הקבוצות שאתם משתתפים בהם, העמודים שאתם עוקבים אחריהם ועוד. לפעמים יש חברים שאתם לא רוצים לקבל מידע מהם, כיוון שהם מפרסמים מידע שלא רלוונטי עבורכם, או קבוצה שבה מפורסמים יותר מדי הודעות ואתם רוצים להסיר את כמות ההופעות שלהם באוסף החדשות.

אתם יכולים לערוך את ההעדפות שלכם כך שתוכלו לבטל מעקב אחר חברים, קבוצות או פוסטים נוספים. כמו כן, אתם יכולים לקבוע אילו עמודים עסקיים, חברים או קבוצות, אתם רוצים לראות תחילה. את זה תוכלו לעשות בכל עמוד עסקי, קבוצה או פרופיל של חבר כלשהו, אבל אם תרצו לעשות הכל במקום אחד, זה גם אפשרי! גשו לאוסף החדשות > לחצו על ה-3 נקודות ליד המילה "חדשות" בסרגל הצדדי > לחצו על "ערוך העדפות".

כך זה נראה:

עריכת העדפות ניוז פיד פייסבוק
עריכת העדפות ניוז פיד פייסבוק

כעת תוכלו לבחור מה ברצונכם לעשות, אילו פוסטים לראות קודם, הפסקת מעקב, חידוש מעקב מחדש ועוד.

2. קיצורי דרך

אחד הפיצ'רים המעניינים ביותר בפייסבוק הם קיצורי דרך. קיצורי דרך הם קישורים מהירים לכמה מהדפים העסקיים שלכם, הקבוצות שאתם מחוברים והמשחקים / האפליקציות שלכם. הקישורים שנמצאים בקיצורי הדרך נבחרים בצורה אוטומטית, אך תוכלו להצמיד אותם לחלק העליון כך שתוכלו לראות רק את הקישורים הרלוונטיים ביותר בחלק העליון.

קיצורי הדרך נמצאים בסרגל הצדדי בעמוד הראשי (הניוז פיד), והעריכה שלהם מבוצעת גם שם.

קיצורי דרך פייסבוק
קיצורי דרך פייסבוק

3. המלצות

המלצות הוא כלי מאוד מעניין בפייסבוק שמאפשר לכם לבקש המלצות של מיקומים שונים. הכלי מעולה ברגע שאתם נמצאים או מתכוונים לנסוע לעיר שאינכם מכירים או אפילו לארץ אחרת. בעזרת הכלי אתם יכולים לפרסם פוסט שכולל מפה במיקום הגאוגרפי אליו אליו אתם רוצים לנסוע או שאתם כבר נמצאים שם.

את בקשת ההמלצות, ייראו החברים שלכם והם יוכלו להגיב לבשה שלכם ולהוסיף בית עסק, מלון, מסעדה או מיקום אחר לפי מה שביקשתם מהם.

אם אתם בעלי עסק בתחום הנדרש של החברים שלכם ונמצאים במיקום הגאוגרפי, אתם יכולים לנצל את האפשרות הזו ולתייג את העסק שלכם בתוך התגובה.

ניתן לגשת לבקשת ההמלצות על ידי גישה לחלק שנקרא "גלה/גלי" שנמצא בסרגל הצדדי באוסף החדשות, ואז לחיצה על "הצד עוד.." ואז בחירה ב- "המלצות". או על ידי קישור הזה.

4. גילוי אנשים חדשים

פייסבוק היא רשת חברתית, ורשת חברתית ניתן לנצל לצרכי נטוורקינג, הכרות עם אנשים חדשים ועוד. פיצ'ר מעניין של פייסבוק יכול לעזור לכם לאתר אנשים חדשים גם שתוכלו ליצור קשרים חדשים, בין אם הם לצרכים עסקיים או לצרכים נוספים.

עד כה ניתן היה לגלות אנשים חדשים באמצעות לחיצה על האייקון "בקשות חברות" הנמצא בסרגל בחלק העליון, ליד השם שלכם וכפתור דף הבית ואז לחיצה על "מצא חברים". שם ניתן לאתר חברים חדשים לפי שם, עיר מוצא, עיר מגורים, בית ספר תיכון, חבר משותף, מכללה או אוניברסיטה ומעסיק.

הפיצ'ר החדש נמצא בחלק "גלה" בסרגל הצדדי באוסף החדשות. בלחיצה עליו או בקישור הזה, ניתן לראות תמונות של אנשים שאתם עשויים להכיר אותם, בלחיצה על תמונה ספציפית, ניתן לקבל מידע נוסף. היופי העיקרי פה – ניתן לראות דברים משותפים בינכם לבין המשתמשים בצורה ידידותית ונוחה: חברים משותפים, עיר מגורים משותפת, לייקים של עמודים משותפים ועוד.

5. מעקב אחר פוסטים ותגובות

חשבתם פעם לעצכמכם איזה כיף זה היה אם היה ניתן לקבלת התראות על פוסטים שלא הגבת אליהם והתשובה לפוסט חשובה לכם? אם עוד לא הבנתם, אז נמחיש זאת עם דוגמה:

נגיד אתם נמצאים בפורום בפייסבוק ומישהו פרסם פוסט שגם אתם רציתם לשאול, או שפשוט מעניין אתכם מי ומה יגיבו על הפוסט ולקבל על כך התראות. הרבה אנשים כותבים "עוקב" באחת התגובות כדי שזה יפעיל את האפשרות של ההתראות, אבל זה לא חייב (במיוחד אם אינכם רוצים להגיב). א מה שצריך לעשות זה ללחוץ על ה-3 נקודות במסגרת הפוסט ואז לחיצה על "הפעל התראות בפוסט זה".

מעתה, כל מי שיגיב לפוסט, אתם תקבלו התראה בפייסבוק על כך.

6. תזמון פוסט

עד כה ניתן היה לתזמן פוסט רק בעמודים עסקיים, כעת ניתן לתזמן פוסט גם בפרופיל הפרטי שלכם.

זה יכול להיות מעולה במיוחד כאשר אתם רוצים לפרסם פוסט כלשהו, או לשתף קישור. ואז אתם מגלים שהשעה 12 בלילה ומרבית החברים שלכם לא פעילים. אז ניתן לתזמן את הפוסט לשעה שבה מרבית החברים פעילים. לדוגמה: 9 בבוקר וכד'.

7. שמירה

אחד הכלים השימושיים ביותר בפייסבוק היא האשרות לשמור פוסטים מעניינים שתרצו לצפות בהם ברגע מתאים יותר. אם לדוגמה ראיתם כתבה מעניינת, או סרטון מעניין, אולי פוסט חשוב. לחיצה על ה-3 נקודות במסגרת הפוסט תיפתח לכם מספר אפשרויות, אחד האפשרויות היא "שמירת..", שמירת תמונה, שמירת סרטון, שמירת קישור וכד'.

לאחר מכן תוכלו לראות את כל המידע ששמרתם בחלק "גלה" בניוזפיד או בקישור הזה. כך זה נראה:

שמורים פייסבוק
שמורים פייסבוק

8. מעורבות עם פרסומות

הגבתם על מודעה כלשהי או לחצתם עליה ושכחתם מי פרסם אותה, נעלם לכם הקישור? אל תדאגו. מעתה אפשר לראות את כל המודעות שהייתם מעורבים בהם (תגובות, שיתופים, קליקים, לייקים וכד') במקום אחד.

האפשרות הזו תציג לכם את הפעילות האחרונה שהייתה לכם מעורבות עם מודעה כלשהי ותוכלו לעקוב אחריהם בקלות. האפשרות נמצאת בחלק "גלה" באוסף החדשות או בקישור הזה.

 

קבוצות

כאן ניתן לראות את הדברים היעילים שניתן לעשות אם אתם מנהלים קבוצות בפייסבוק.

9. שאלות לחברים בהמתנה

מצטרפים אליכם הרבה משתמשים פיקטיביים? מצטרפים אנשים שהם לא קשורים לאופי הקבוצה או לנושא הקבוצה? יש לזה פתרון.

אתם יכולים להוסיף עד 3 שאלות שהם יופיעו לכל משתמש ברגע שהוא ירצה להצטרף לקבוצה. המשתמש אמנם לא חייב לענות על השאלות הללו, אבל התשובות לשאלות אכן יכולים לעשות לכם סדר ולבחור את מי לאשר להוספת הקבוצה ואת מי לא. תוכלו לשאול שאלות כמו:

  • מדוע ברצונך להצטרף לקבוצה?
  • האם הינך מסכים/ה למדיניות הקבוצה?
  • האם ידוע לך שאסור לפרסם ספאם בקבוצה?
  • וכד'.

על מנת להוסיף את השאלות. עליכם לגשת לפאנל הגדרות הקבוצה שלכם, ואז בחלק של "בקשות חברים" ללחוץ על "שאל שאלות", שם ניתן להזין עד 3 שאלות שאתם רוצים.

10. נתוני שימוש של קבוצה (אנליטיקס)

כאן ניתן לראות ולקבל מידע אנליטי על הקבוצה שאתם מנהלים. כמה חברים חדשים הצטרפו, תרשימים, בקשות חברים, כמה פוסטים, תגובות וכד'. עד כמה החברים בקבוצה שלכם פעילים, מגיבים ומפרסמים בקבוצה, וכן רשימת האנשים שתרמו לקבוצה הכי הרבה.

לבסוף, ניתן לראות פוסטים פופולאריים, זמנים פופולאריים (ימים ושעות), וכל המידע הזה על פני תקופת זמן שאתם רוצים.

הקישור לנתוני השימוש נמצא בלשונית מתחת לשם הקבוצה בצד.

 

עמודים עסקיים

מכיוון שזה עולם בפני עצמו, אנחנו נכתוב פה כמה כלים מעניינים לשימוש אם אתם מנהלי דפים עסקיים. כאן נתזכר אתכם כי כתבנו כתבה על הדרכים להגדלת הלייקים בעמוד העסקי, שתוכלו לקרוא אותה גם לאחר שתסיימו לקרוא את הכתבה הזו 🙂

11. דואר נכנס חדש

מרבית העמודים זכאים לקבל את הדואר הנכנס החדש שהוא מהווה השדרוג לתיבת ההודעות הקודמת. כעת אתם יכולים לנהל את כל הפעילות של המשתמשים בעמוד העסקי שלכם במקום אחד: גם הודעות פרטיות לעמוד העסקי, גם תגובות לייקים ושיתופים, וגם תגובות באינסטגרם שהוא מחובר לעמוד העסקי שלכם.

פשוט מאוד, גשו לדואר הנכנס שלכם, ותראו אם הוא שודרג או לא. אם כן, תהנו, אם לא, יהיה לכם כפתור "מעבר לתיבת דואר חדשה".

12. תשובות אוטומטיות במנסג'ר

משתמשים כבר באפשרות תשובות אוטומטיות? מעולה! אם עוד לא, אז זה בשבילכם.

תשובות אוטומטיות הם תשובות שהמשתמשים מקבלים ברגע שהם שולחים הודעה פרית לעמוד שאתם מנהלים, הדבר יכול לחסוך לכם זמן רב אם תדעו להשתמש בו בצורה נכונה. תוכלו להוסיף תוכן מותאם לכל משתמש, כמו השם שלו, שם משפחה וכד'.

כדי לעשות זאת, גשו לחלק "הגדרות" בעמוד העסקי, לחצו על לשונית "הודעות", בקטע "מסייע התגובות", הפעילו את התשובות המיידיות וערכו את התגובה האוטומטית.

13. לוח שנה

אתם יכולים לקבוע ולתזמן פגישה עם המשתמשים שפונים אליכם לדף העסקי. כרגע האפשרות עובדת עם עם יומן Google, אך אנו מאמינים כי בקרוב תוכלו לקבוע פגישה עם ספקים נוספים, לרבות מערכות CRM.

על מנת לאפשר את האפשרות, גשו להגדרות העמוד, והמשיכו עד ללשונית "הגדרות לוח שנה". שם תוכלו לבחור.

14. הזמנה לסמן לייק

כתבתם פוסט מעניין בעמוד העסקי שלכם וקיבלתם לייקים של אנשים שלא סימנו לייק לעמוד שלכם? אם הם כבר סימנו לייק לפוסט שלכם, סביר להניח שהנושא הזה מעניין אותם, וכנראה הם קהל היעד שלכם.

נצלו זאת והזמינו אותם לסמן לייק לעמוד שלכם. פשוט מאוד, לחצו על השורה של כל מי שסימן הבעת פנים מתחת לפוסט שלכם, כעת אתם יכולים להזמין אותם לסמן אהבתי לדף שלכם. טיפ: עשו זאת לכל הפוסטים שלכם שיש שם הבעות פנים ולייקים.

15. ענו למשתמשים בצורה פרטית

אנשים הגיבו לפוסט או מודעה שלכם? אם הם מבקשים את העזרה שלכם, אתם יכולים להגיב להם בתגובה משורשרת או על ידי שליחת הודעה פרטית. אם אתם צריכים פרטים אישיים שלהם, הכי טוב לשלוח להם הודעה פרטית – גם אם הם לא שלחו לכם הודעה לפני כן.

 

סיכום

עד כאן בנושא של שימוש בפייסבוק לצורך יעילות ולצרכים עסקים נוספים. אם אתם רוצים להוסיף עוד תוסף או כלי שאנחנו פספסנו, נשמח לשמוע. על מנת להוסיף הגיבו לכתבה זו למטה.

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? אפשר לתרום לנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרום עכשיו דרך פייפאל.


הירשמו לקבלת עדכונים ומידע לדואר אלקטרוני

טופס משוב אנונימי לשיפור התוכן

האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור? (נא לא לשאול שאלות)


קבוצת פייסבוק בנושא ביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף. שאלו שאלות והשתתפו בשיחות ודיונים. הצטרפו עכשיו בקישור זה.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *