תפריט סגור

המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה: המחירים ברשתות הפארם גבוהים משמעותית מרשתות השיווק

רשתות הפארם הגדולות ממשיכות לככב בראש טבלת המחירים

לקראת השלמת המיזוג בין שופרסל לניו פארם הצפוי להגביר את התחרות בתחום, משרד הכלכלה והמועצה לצרכנות השוו בין עלות סל המוצרים של רשתות הפארם לבין רשתות המזון.

מסקירה שבוצעה על ידי המועצה לצרכנות ומשרד הכלכלה והתעשייה עולה כי רמת מחירי המוצרים השונים (טואלטיקה, היגיינה, מזון יבש, תינוקות וניקיון) ברשתות הפארם הגדולות בישראל ממשיך להיות גבוה ביחס לרשתות שיווק המזון הגדולות. נתוני הדגימה מצביעים על פערים של כ-8% בסל הקניות בין רשתות הפארם לרשתות שיווק המזון הגדולות.

הסקירה ההשוואתית של המוצרים מסתמכת על מחירים מעודכנים לתאריך 23/11/17 בהתאם לנתונים שהעבירו הרשתות למאגר המחירים האינטרנטי. המחירים הופקו באמצעות פלטפורמת פרייסז. איסוף המחירים בוצע עבור 25 מוצרים שונים מקטגוריית הטואלטיקה תינוקות, ניקיון, היגיינה נשית ומזון יבש. המוצרים בסל ההשוואה הנם זהים ונמצאו בכלל ערוצי הרכישה.

תמונת המצב שהתקבלה מממצאי הבדיקה העלתה פער ממוצע סל הקניות ברשתות הפארם גבוה ב- 8% ממוצע סל הקניות ברשתות המזון, כאשר בין הסל הגבוה ברשתות הפארם (465 ₪) לנמוך ביותר ברשתות המזון (390 ₪) קיים פער של 19%!

מחירי סל הקניות ברשתות השונות:

רשתות הפארם:

  • ניו פארם עם סל הקניות הגבוה ביותר- 465 ₪
  • בסופר פארם סל הקניות עמד בבדיקה על 445 ₪

רשתות המזון:

  • רמי לוי עם סל הקניות הנמוך ביותר- 390 ₪
  • יינות ביתן- 395 ₪
  • יוחננוף- 406
  • מחסני השוק- 407
  • שופרסל דיל- 408
  • סאלח דבאח- 421
  • שוק העיר- 424
  • שופרסל שלי- 431
  • חצי חינם- 430
  • ויקטורי 437
  • ומגה בעיר עם סל הקניות היקר ביותר מבין רשתות המזון- 453 ₪

דוגמאות לפערי מחירים במוצרים:

  • בסכיני הגילוח "שיק"- הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 54%
  • בדאודורנט "ליידי ספיד סטיק" הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 78%
  • במשחת השיניים "קולגייט טואטל" הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון הגיע ל- 81%
  • במבה אסם 80 גרם- הפער בין רשתות הפארם לרשתות המזון מגיע ל- 137%
  • קוביות וופל "פסק זמן"- הפער בין רשתות הפארם הגדולות לרשתות המזון מגיע ל- 28%.

משרד הכלכלה בשיתוף הרשות להגנת הצרכן וסחר הוגן, המועצה לצרכנות ורשות ההגבלים העסקיים מקדמים צעדים שיגבילו את כוחם של רשתות בעלות כוח שוק גדול והגברת השקיפות במחירים לצרכנים.

עיקרי הצעדים:

  1. ב- 1.7 נכנס לתוקף חוק שקיפות המחירים גם ברשתות הפארם- חובת דיווח מחירים. מפורסמים באתר הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן.
  2. ביטול הסדרי בלעדיות של רשתות גדולות במרכזים מסחריים.
  3. החוק להגבלת כוחם של יבואנים בלעדיים- עולה לקריאה ראשונה ביום שני ה-11.12.17.
  4. צו שקיפות מחירים- חובת הצגת השוואה בינלאומית ברשתות הקמעונאיות.
  5. הגדרת גופים עסקיים גדולים כבעלי כוח שוק גם במקרים בהם הם אינם מונופול- הרשות להגבלים עסקיים מקדמת תיקון לפיו תגביל גופים בעלי נתח שוק גדול אשר מנצלים את מעמדם.
  6. תמיכה באפליקציות להשוואת מחירים לטובת צרכנות נבונה- משרד הכלכלה בשיתוף פעולה עם הרשות להגנת הצרכן ולסחר הוגן יתמכו באפליקציות שיעודדו השוואת מחירים בין הרשתות השונות.

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil

עזרנו לך לממש את הזכאות? חסכנו כסף או זמן יקר? אפשר לתרום לנו כל סכום כדי שנמשיך להתקיים. תרום עכשיו דרך פייפאל.


הירשמו לקבלת עדכונים ומידע לדואר אלקטרוני

טופס משוב אנונימי לשיפור התוכן

האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור? (נא לא לשאול שאלות)


קבוצת פייסבוק בנושא ביטוח לאומי, מס הכנסה ומס ערך מוסף. שאלו שאלות והשתתפו בשיחות ודיונים. הצטרפו עכשיו בקישור זה.

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *