צרכנות

הרוקח לא יידע לקוח כי באפשרותו לרכוש תרופה זול יותר – שירותי בריאות כללית תפצה

הרוקח לא יידע את המתלונן כי באפשרותו לרכוש את התרופה במחיר זול יותר. בעקבות התערבותה של נציבות תלונות הציבור, הלקוח יפוצה על ידי שירותי בריאות כללית

​לנציבות תלונות הציבור פנה הורה שרכש במצוות הרופא אנטיביוטיקה לבתו בבית המרקחת בשירותי בריאות כללית. המתלונן טען כי בבית המרקחת ניתנו לו שני בקבוקי אנטיביוטיקה, שבגינם חויב לשלם פעמיים דמי השתתפות עצמית, אלא שלאחר מכן נודע לו כי קיים בקבוק גדול של התרופה, שלו היה ניתן לו היה חוסך לו את התשלום הכפול.

בירור התלונה העלה כי בעת הרכישה לא היה בבית המרקחת שאליו פנה המתלונן בקבוק גדול, ומשכך ניתנו לו שני בקבוקים קטנים. עם זאת, קופת החולים הודתה כי גם אם הבקבוק הגדול היה חסר במלאי היה מקום להסב את תשומת לבו של המתלונן לקיומו של המוצר ולהותיר בידיו את ההחלטה בדבר הרכישה.

לפיכך הוחזר למתלונן ההפרש, וחשוב מכך, בעקבות התלונה והתערבותה של נציבות תלונות הציבור התחייבה קופת החולים לרענן את ההנחיות בקרב סגל הרוקחים באשר לאפשרויות השונות לניפוק התרופה ומסירת המידע הרלוונטי לרוכשים כדי שמקרים מסוג זה לא יישנו.

מעל 1,500 חברים בערוץ טלגרם של פרוטוקול. הצטרפו כעת: t.me/protocolil


הירשמו לקבלת חדשות ומידע למייל

טופס משוב

האם העמוד עזר לך? האם יש לך מידע נוסף או הצעות לשיפור?


המשוב אנונימי והמידע נועד לשיפור התוכן.

תגיות

כתבות נוספות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Close